Søk
Søkeresultater for ""
-
Forside
Sist oppdatert: 5 juni 2024
-
Lover og bestemmelser
Sist oppdatert: 22 juli 2024
-
Personvern
Sist oppdatert: 14 februar 2024
-
Om virksomheten
Sist oppdatert: 20 august 2024
-
Personalhåndboken
Personalhåndboken har som formål å samle all nyttig informasjon om det å være ansatt i TIBE Molde AS.
I denne finnes praktisk informasjon om alt fra arbeidstid, dato for lønnsutbetaling og forsikring, til instrukser for bruk av firmabil og veileder for bruk av sosiale medier i arbeidstid.
Personalhåndboka oppdateres jevnlig, men det er ikke til å unngå at informasjon noen ganger ikke vil være oppdatert. Husk å sjekke datoen for "sist oppdatert". Si gjerne fra om du skulle oppdage informasjon som ikke virker oppdatert, eller om det er noe du savner i personalhåndboka.
Sist oppdatert: 5 juni 2024 -
Kvalitetshåndboken
Denne seksjonen beskriver hvordan TIBEs tilnærming til kvalitetssikring er. Den inneholder retningslinjer, metoder og prosedyrer som sikrer at produkter eller tjenester oppfyller fastsatte kvalitetsstandarder og kundekrav. Kvalitetshåndboken bidrar til å sikre konsistens, pålitelighet og kontinuerlig forbedring i alle aspekter av virksomheten.
Sist oppdatert: 5 juni 2024 -
WikiTIBE
Tibes wiki seksjon gir innsikt i ulike tekniske og praktiske spørsmål man kan støte på i sitt arbeid. Her er det trinnvise veiledninger, beste praksis og eksempler på hvordan slike problemer kan identifiseres og løses. Kan brukes som en ressurs og oppslagsverk.
Sist oppdatert: 5 juni 2024 -
Organisering
Sist oppdatert: 22 juli 2024
-
Våre grunnleggende prinsipper
Sist oppdatert: 30 september 2024
-
Ansettelsesforhold
Sist oppdatert: 22 juli 2024
-
Arbeidstid
Sist oppdatert: 22 juli 2024
-
Timeføring
Sist oppdatert: 17 januar 2025
-
Bruk av e-post, internett og digitale enheter
Sist oppdatert: 22 juli 2024
-
Sykdomsfravær
Sist oppdatert: 22 juli 2024
-
Permisjonsrettigheter
Sist oppdatert: 22 juli 2024
-
Ferie
Sist oppdatert: 30 september 2024
-
Lønn
Sist oppdatert: 30 september 2024
-
Sykkelparkering
Sist oppdatert: 22 juli 2024
-
Reise og diett
Sist oppdatert: 12 august 2024
-
Trekk i lønn
Sist oppdatert: 22 juli 2024
-
Taushetsplikt
Sist oppdatert: 21 september 2023
-
Oppsigelse
Sist oppdatert: 22 juli 2024
-
Avskjed
Sist oppdatert: 22 juli 2024
-
Helse, miljø og sikkerhet
Sist oppdatert: 24 februar 2025
-
Møtebooking og møterom
Sist oppdatert: 22 juli 2024
-
Arbeidsmiljø
Sist oppdatert: 18 oktober 2024
-
Retningslinjer for sosiale medier
Sist oppdatert: 22 juli 2024
-
Bruk av TIBEs utstyr
Sist oppdatert: 23 juli 2024
-
Ved brann og akutt ulykke/sykdom
Sist oppdatert: 1 november 2024
-
Supportordning nettsider og digitale kampanjer for våre kunder
Sist oppdatert: 23 juli 2024
-
Design
Sist oppdatert: 6 juni 2024
-
Prosjektledelse
Sist oppdatert: 6 juni 2024
-
Adobe
Tibe har X antall adobebrukere.
Sist oppdatert: 6 juni 2024 -
Rutiner for nyansettelse
I Tibe Oslo er vi opptatt av en god onboardingprosess. Alle nyansatte skal føle at de blir godt mottatt både faglig og sosialt så man sikrer en rask tilpasning til våre forventninger og rutiner. Vi ønsker topp stemning fra første dag der man føler seg trygg på egen rolle, kolleger og at man føler seg integrert i vår kultur.
Sist oppdatert: 24 juli 2024 -
Kontorets åpningstid
Sist oppdatert: 4 november 2024
-
Kontaktliste
Sist oppdatert: 4 november 2024
-
Mobiltelefon
Sist oppdatert: 4 november 2024
-
Teknisk support ordning Internt Tibe Oslo
Sist oppdatert: 4 november 2024
-
Tjenstekjøpsavtaler for Tibe Oslo ( sjekke denne med Vetle)
Sist oppdatert: 4 november 2024
-
Rutiner for avslutning av arbeidsforhold
I likhet med onboardingsprosessen er vi opptatt av en fin avslutning for den ansatte og ansettelsesforholdet som nå opphører. Vi skal sørge for at den ansatte, kunder og samarbeidspartnere blir godt ivaretatt, informert og at all informasjon om prosjekter og kundeforhold blir overført til øvrige ansatte/selskapet på en fin måte. Vi er opptatt av at kunnskapsoverføringen blir god slik at den gode servicen den ansatte har hatt overfor våre kunder kan fortsette på en god måte. Vi minner om at alle kunder tilknyttet Tibe Oslo er der Tibe Oslo eiendom og dette er regulert i ansettelsesavtalen din. Alle dokumenter, design og produksjon og er kunde og Tibe Oslo sin eiendom, du kan ikke laste ned eller ta med deg arbeider, dokumenter eller design som er tilknyttet prosjekter gjort under din ansettelse i Tibe Oslo.
Sist oppdatert: 23 juli 2024 -
Arbeidsprosess i Tibe Oslo
Kommunikasjon har et stort spenn.Noen ganger er det viktig å få ut et budskap raskt, andre ganger vil det gi bedre effekt å kommunisere et gjennomarbeidet konsept med god strategisk innsikt.
Tibes arbeidsprosesser er konstruert slik at de kan tilpasses oppdragsgivers behov for både store og små oppgaver. Vi følger som regel den samme oppskriften, men har stor fleksibilitet i faser og oppgaver. Det gir oss mulighet til å plukke ut det vi trenger tilpasset behov og ønsket effekt. Vår rolle i en oppstart er å rådgi våre oppdragsgivere på hvilken prosess som passer for de ulike prosjektene.
Med utgangspunktet i samme arbeidsprosess vil vi raskt kunne omstille oss fra å ta imorgen og levere på enkle ordre til strategiske langsiktige kampanjer da den samme arbeidsflyten internt gir smidige arbeidsprosesser uavhengig av kompleksitet. Alle våre oppdragsgivere skal ha et fast kontaktpunkt og et team av deltakere som egner seg til å løse nettopp den oppgaven.
Sist oppdatert: 23 juli 2024 -
Rollebeskrivelser Tibe Oslo
Kjernekompetansen fokuseres rundt tjenesteområdene design, reklame, kommunikasjon og digitale tjenester. Vi skal være gode rådgivere for våre kunder innen disse profesjonsområdene samtidig som vi har god forbruker og markedsinnsikt.
De ulike rollene har forskjellige forventninger og ansvar knyttet til seg. En rollebeskrivelse er tydelig, men skal samtidig gi rom for utvikling for hver enkelt. Rollebeskrivelsene skal gi tydelige ansvarområder, en oversikt over personlige egenskaper som forventes i rollen og en overordnet oversikt over kompetanseområder. Ressursstyringen benyttes som en indikator på hvor mye tid som skal benyttes på ulike arbeidsoppgaver. Ressursstyringen skal sees på som et veiledningsverktøy så man får en liten hjelp til hva man skal bruke tiden sin på. Alle ansatte streber etter å holde seg oppdatert på utvikling i markedet, sitt kompetanseområde og tilegner seg verdifull kunnskap for egenutvikling, for byråets utvikling og konkurransesituasjon. I Tibe Oslo er vi opptatt av kunnskapsoverføring og åpenhet for godt samarbeid og miljø på tvers av roller og ansvarsområder. Vi er sultne, har et kommersielt blikk på vegne av kunder og byrå og ser alltid etter nye muligheter for å skape mer business.
Sist oppdatert: 24 juli 2024 -
Rutinebeskrivelse salg og rådgivning
Rollene som inngår i salg og rådgivning har overordnet ansvar for å holde seg orientert om markedet og konkurrenter samt innsalg av bedriftens forskjellige produkter, løsninger og tjenester til nye og eksisterende kunder. I dette ligger også vedlikehold av kundekort og kontaktpersoner i bedriftens ERP-system.
Systemene som støtter dette er Tripletex men vi har et eget kundesystem som i dag er Hubspot som ivaretar all kundedialog og salgsoppfølging.Videre har rollene overordnet ansvar for å gjøre all nødvendig informasjon tilgjengelig for å gi øvrige medarbeidere en komplett ordre til utførelse på en mest mulig effektiv måte.
Ved ferdigstillelse av ordre skal denne faktureres så snart som mulig, men ikke raskere enn at alle detaljer og elementer ved ordren er avklart og kontrollert. For langvarige prosjekter som går over flere måneder skal det søkes å etablere avtale om minst månedlig fakturering.
Det er et overordnet mål å benytte bedriftens ERP-system på lik måte av alle, for å sikre mest mulig effektiv drift, fleksibilitet og god kostnadskontroll. Dette gir igjen best mulig konkurransekraft, oversikt over tidsforbruk og marginer i bedriften.
Tilstedeværelse, sykefravær, ferieplanlegging og øvrig personalinformasjon registreres og håndteres i bedriftens HR-system som i dag er Tripletex.
Sist oppdatert: 24 juli 2024 -
Rutinebeskrivelse prosjektleder
De som jobber som prosjektleder i Tibe Oslo skal jobbe strukturert, ha tett dialog med kunder og ansatte i henhold til salg, prosjekter, budsjetter, fremdriftsplaner, leveranser, endringer etc. Prosjektleder har et særskilt ansvar for å sørge for å bruke ERP systemer etc for å sørge for å ivareta historikk og fremdrift for alle kunder og ikke minst for økonomien i prosjektene.
Kundekortene i bedriftens ERP-system skal til enhver tid holdes oppdatert med korrekte adresser, telefonnumre, mailadresser og kontaktpersoner etc.
Det skal alltid kalkuleres pris og oversendes et pristilbud som skal godkjennes av kunde før oppstart av et prosjekt. Dette danner grunnlaget for budsjettet som teamet skal jobbe etter og som sørger for god økonomi i selskapet. Vi kan gi fastpris ( basert på antall timer) eller løpende pris per time. Alt ettersom hva som er best for Tibe Oslo.
Alle tilbud skal følges opp to dager etter at de er sendt eller det skal oppgis en frist til kunde i mailform og oppfølgingen skal skje deretter.
I Tibe Oslo har vi fast påslag på 25% på alt innkjøp som går under kategorien trykk. På dyrere tjenester som foto, digitale tjenester som viderefaktureres skal det kalkuleres 10% påslag. Vi tar alltid et tillegg for frakt
Se egen rutinebeskrivelser for kalkulasjon og ordreregistrering.Sist oppdatert: 24 juli 2024 -
Kalkulasjon, ordreregistrering og fakturering
Sist oppdatert: 24 juli 2024
-
Forventninger til alle ansatte i Tibe Oslo
Alle som utfører arbeid på en ordre for kunde skal utføre sine oppgaver til det beste for bedriften og kunden. Du må selv sikre at du har tilstrekkelig informasjon til å utføre oppgavene dine, eller selv søke nødvendig informasjon.
Du har et ansvar om å varsle overordnet dersom du har for mye eller for lite planlagte oppgaver fremover, og har selv ansvar for å bidra til å finne forslag til løsninger på dette. Vi må sammen sikre god fremdrift og økonomi i selskapet.
Alle skal delta på produksjonsmøter med mindre dette er særskilt avtalt med overordnet. Dette er for å sikre god planlegging av oppgaver og en effektiv overlevering av ordre fra salg/rådgivning/prosjektledelse til utførende. Ved behov skal blir det satt opp særskilt overleveringsmøte for det enkelte prosjekt og det forventes deltakelse av alle involverte i prosjektet.
Du har ansvar for å bidra til effektiv fordeling av oppgaver og for at bedriften totalt sett skal levere de avtalte leveranser på best mulig måte.
Du har ansvar for å føre tid brukt på ordre på en korrekt og samvittighetsfull måte. All tidsbruk som skyldes kunders ordre skal normalt skal føres på ordren. Timeføringer skal gjøres mot den arbeidskode/operasjon som best samsvarer med arbeidet som er utført, og den du har ansvar for å benytte eventuelle spesielle arbeidskoder for særskilt avtalte oppgaver/priser og sette utført i ASANA slik at det er lett å se at en arbeidsoppgave er utført.
Du skal alltid føre på hva timene dine er blitt brukt til i kommentar feltet slik at det er lett for kunde og prosjektleder å se hva timene har gått til.
Du har ansvar for å påse at det er kalkulert tilstrekkelig med tid på dine egne oppgaver i forhold til det som skal utføres, og for å varsle prosjektleder og selger/rådgiver så raskt som mulig dersom det oppdages at det ikke er kalkulert nok tid.
På estimerte prosjekter skal prosjektleder/selger/rådgiver normalt varsle kunden i forkant dersom det forventes at timeforbruket totalt vil overstige estimatet med mer enn 15%. På fastpris-prosjekter skal prosjektleder/selger/rådgiver normalt varsle kunden kun dersom den forventede økningen i timeforbruk skyldes forhold kunden har ansvar for.
Sist oppdatert: 24 juli 2024 -
Ansvarlighetspolicy Tibe Oslo
Tibe Oslo skal bidra til en bærekraftig utvikling, opptre ansvarlig, respektere menneskerettighetene til dem som berøres av vår virksomhet. Herunder skal vi ivareta og styrke deres faglige rettigheter, oppfordre våre forretningsforbindelser til å ta samfunnsansvar og følge tilsvarende policyer som oss. Vi skal kartlegge om vår virksomhet eller våre forretningsforbindelser har eller kan gi negative konsekvenser for mennesker, samfunn eller miljø. Vi skal iverksette tiltak for å forebygge, redusere eller avhjelpe negative konsekvenser. Dersom vi avdekker at virksomheten har eller kan få slik negativ påvirkning skal vi søke å påvirke våre forretningsforbindelser til å endre praksis. Dersom vi avdekker at deres virksomhet har eller kan få negativ påvirkningopptre lovlydig i alle forhold og ha interne rutiner som sikrer dette. Vi skal ta hensyn til relevante interne og eksterne interessenter, herunder fagforeninger og ansatte. I utarbeidelsen av policyer, rutiner, retningslinjer og risikovurderinger skal vi ha trygge rutiner for varsling om kritikkverdige forhold.
Sist oppdatert: 24 juli 2024 -
Hjemmekontor
Tibe Oslo er en liten bedrift og det er viktig for oss at vi jevnlig samler samtlige ansatte for å sikre god kommunikasjon og en felles forståelse av kunderelasjoner, pågående og kommende prosjekter, innsalg og mersalg, samt internkultur, forventninger og status i selskapet. For å ivareta behovet for økt samhandling og sikre økonomisk forsvarlig drift i bedriften ønsker vi at den ansatte er mest mulig på kontoret. Dersom du har behov for hjemmekontor i perioder så ta kontakt med daglig leder. Vi skal etterstrebe å være en smidig arbeidsgiver, samtidig som vi ivaretar felles interesser om tilstedeværelse.
Sist oppdatert: 24 juli 2024 -
Forentninger til hygiene
Kontorlokalene blir jevnlig renholdt men hver ansatt har selv ansvar for å holde sin arbeidsplass og områdene de ferdes på rene. Det innebærer vask av pult, tastatur og andre hyppige berørte punkter.
Korona har lært oss at vi skal hoste i albuen og være nøye med vask av hender. Bruk av såpe og vann er anbefalt, men det er montert to antibac dispensere, en ved inngangen og en mellom møterom og kjøkken.
Er du forkjølet/syk så oppfordrer vi til hjemmekontor slik at vi forhindrer unødvendig smitte.
Ellers så forventer vi at du holder god personlig hygiene og kommer på jobb med rene og hele klær slik at du alltid er representativ for kundebesøk.
Sist oppdatert: 24 juli 2024 -
Rutine for prosjekter
Sist oppdatert: 24 juli 2024
-
Timeføring
Timeføring skal gjøres hver dag, på riktig kunde/prosjekt i Tripletex. Er du usikker så spør en kollega. All tid skal føres om det er interntid eller på prosjekt. Hør med din prosjektleder eller daglig leder om du er usikker på hvor du skal føre timene.
Du skal bruke Tripletex appen eller desktop til å føre timer. Du skal alltid skrive hva du har benyttet timen til. Du skriver medgått tid.
Noen forklaringer av de mest brukte interntid:
Admin – TIBR administrasjon, all administrasjon som ikke gjelder kunder. Denne brukes først og fremst av daglig leder/prosjektleder
Interntid annet – Prosjekter vi setter i gang her hos oss, f.eks ny identitet – noter hvilket prosjekt det gjelder,ulike greier som vi må fikse hos oss
Interne møter – felles interne timer, f.eks infomøtet på tirsdager
Anbud – Kun til bruk i prosjekter til konkrete anbud vi skal levere på. Noter hvilket anbud det gjelder i notatfeltet
Innsalg – tid vi bruke på innslag til kunder. Noter hvilke kunder det gjelder
Kurs og opplæring – opplæring og kurs
Sist oppdatert: 17 januar 2025 -
Oversikt over våre systemer og hva de brukes til. Tripletex, ASANA, Dropbox og Hubspot
Sist oppdatert: 25 juli 2024
-
TIBE Oslo juridisk navn, adresse og fasiliteter
Sist oppdatert: 4 november 2024
-
Utlegg
Sist oppdatert: 4 november 2024
-
Databriller
Sist oppdatert: 4 november 2024
-
Telefoniavtale
Sist oppdatert: 4 november 2024
-
Våre forsikringsordninger og pensjonsavtaler
Sist oppdatert: 4 november 2024
-
Gaver til ansatte skatteregler
Sist oppdatert: 4 november 2024
-
Overtid og Avspasering
Sist oppdatert: 12 desember 2024
-
Verneplikt, politisk og samfunnsnyttig arbeid
Sist oppdatert: 4 november 2024
-
Helligdager og redusert arbeidstid
Sist oppdatert: 5 mai 2025